Ho Chi Minh - Day 3 & 4

Dah selamat sampai Malaysia pun. Tak dapat nak update secara live sebab demam dan batuk pada hari ke 3 dan 4 sepanjang berada di Ho Chi Minh.  Malang betul. Tahun lepas kena keracunan makanan masa pergi Bandung.  Selang 3 4 hari lepas tu demam dan diarrhea masa pi Singapore time X'mas.  Pergi Universal Studios pun  tak seronok.    Kali ini pun sama.   Nasib baik sorang saja yang kena.  Kalau tak naya jugaklah.

Alhamdulillah, sekarang dah sihat.  Itu pun ambil masa 3 minggu baru sihat sepenuhnya.  

Korang layan ajelah gambar-gambar ni.











 Geram tengok pokok ni.  Macam nak angkut bawa balik



Barang-barang yang sempat diborong

Ada ke laki aku beli helmet ni untuk sepupu aku pakai pi kerja.  Dia tak tahu yang tak boleh pakai helmet ni kat Malaysia.  Itulah, main beli aje.  Bukan nak tanya.  

 Beg Crumpler - Brown Noser


Backpack Deuter.  Beli 2. Satu lagi warna biru



Nike ni bukan original rasanya.  Made in Vietnam

Kasut Converse

Anak dara aku yang sorang lagi ni pantang nampak kedai Converse. Mesti nak masuk.  Kalau tengok-tengok takpe.  Ini terus nak beli. 2 hari pujuk laki aku baru dapat beli.  Katanya tak ada model ni kat Malaysia. Sanggup menapak jauh semata-mata nak beli kasut Converse. Compared dengan harga di KL, Ho Chi Minh murah lagi.

Kalau ikutkan banyak juga kita orang belanja especially last minute shopping macam t-shirt, kain cotton viscose, baju kurung, jubah, kasut, selipar dan last but not least, beg & purse jenama Kipling yang dibeli kat Saigon Square.    


0 comments:

Post a Comment