Hari Raya Haji @Ho Chi Minh, Vietnam - Day 1

Selamat Hari Raya Aidiladha. Sekarang berada di Ho Chi Minh, Vietnam sejak petang tadi bercuti.  Kali ke 2 sampai sini. Beli tiket untuk last flight.  Tetiba AirAsia retime pergi dan balik pulak.  Sudahnya, tak dapatlah beraya dulu dengan mak.  Masak rendang pun tidak.  Sempat minum air kosong dan makan biskut kering aje.    Tak kisalahlah, janji jangan cancel hari sudah.  Flight tadi tak smooth lansung.  Banyak turbulences due to bad weather.  Nasib baik aku tak kena heart attack.  Kalau tak kejung kat seat tu.  Orang Vietnam sebelah aku siap doa kuat-kuat macam sami dok chanting tu.   Tergelak pulak aku nengok.  Tak kisahlah. Itu agama dia, hak dia.  Nasib baik smooth landing.    Alhamdulillah. Seperti tahun lepas, kita orang stay di Red Ruby Hotel (bila masa tambah "RED" tu pun aku tak tahu) yang berdekatan dengan Pasar Ben Thanh. Selesa.  Hotel baru lepas renovate.  Ambil bilik family room untuk kami berlima. Lepaslah tidur 3 malam.

Lepas check-in terus keluar untuk cari makan.  Pergi area kedai Hajah Basiroh.  Tutup pulak.  Satu kedai aje yang buka.  Restoran Kampung Melayu.  Orang Malaysia pun tak ramai.  Pergi time budak sekolah confirmlah tak ramai.  Makanan mahal tapi oklah. Bil 889.000 dong. Recommend char key teow. Sedap. Makanan lain biasa-biasa aje. 

Lepas makan singgah pasar malam.  Terjebak pulak beli seluar jeans.  Dari nak beli sehelai seorang terbeli 9 helai terus.  6 seluar jeans, 3 Dockers kena RM680.00. Terduduk sekejap. Aku macam biasa, duduk memanjang. Hehehe... Laki akulah.  Nak sangat seluar.  Ambik ko... Hahahaha... Kalau aku mau nangis.  Bayangkan berapa puluh helai kain cotton aku boleh beli dengan duit sebanyak tu.  Sabaq abang... sabaq... 

Gambaq belum masuk lagi... Sabaq ya...

0 comments:

Post a Comment